Неділя, 05.05.2024, 06:09
Вітаю Вас Гість | RSS

Мій сайт

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 51
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Міні-чат

Убережи себе від ВІЛ. Підлітки та ВІЛ-інфікування. Як запобігти інфікуванню ВІЛ

Тема:  Убережи  себе від ВІЛ. Підлітки та ВІЛ-інфікування. Як запобігти інфікуванню ВІЛ.

Мета:

  • закріпити й поглибити знання учнів про ВІЛ;
  • розвивати навички толерантного ставлення до ВІЛ-інфікованих людей;
  • виховувати свідоме ставлення до свого здоров’я, як найвищої цінності.

Очікувані результати

- закріпити отримані знання про ВІЛ/СНІД;

- навчитися  дотримуватися методів профілактики ВІЛ-інфікування;

- розвинути навички толерантного ставлення до ВІЛ-інфікованих людей;

- пропагувати здоровий спосіб життя.

Обладнання:

комп’ютери, аркуші паперу розміром А4, А1, роздаткові інформаційні матеріали, фліп-чарт, маркери різного кольору, ножиці, бейджі, стікери у вигляді ялинкових іграшок, конверти з роздатковим матеріалом.

Форма роботи:  урок-тренінг

Учні називають:

методи профілактики ВІЛ-інфікування;

Пояснюють:

зв'язок вживання наркотиків і поширення ВІЛ-інфікування;

Дотримуються:

правил здорового способу життя

Хід уроку

І. Організаційний момент

  1.  Привітання.

Доброго дня!

  1. Вправа «Знайомство»
  • А розпочнемо урок з знайомства. До нас в гості  завітав «Здоровчик» - він буде талісманом на занятті. Давайте з вами передаючи його по колу назвемо своє ім’я та висловимо побажання групі від свого імені і «Здоровчика».
  1. Прийняття правил роботи на уроці.

Ось ми й познайомилися.

  • Для чого в нашому житті існують різні правила?  (Для ефективної роботи  під час уроку)
  • Хто бажає зачитати наші правила роботи? (По ходу зачитування кожного правила, з’ясовую в учнів його значення).

Правила роботи в групі

  • Дотримуватися правила піднятої руки.
  • Говорити по черзі.
  • Слухати інших.
  • Бути активними.
  • Брати участь у роботі групи.
  • Говорити від свого імені.
  • Говорити коротко і по черзі.
  • Дотримуватися регламенту.
  • Чи є необхідність дописати якесь нове правило?

II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності

 

  1. Релаксаційна уява.

 

Уявімо фортецю, за мурами якої величезне військо. Чи легко ворогам захопити його? Дійсно, ні. А що станеться, якщо одного воїна заразити небезпечною інфекцією? Через деякий час фортецю вже нікому буде захищати.

 Людський організм – фортеця, імунітет – могутнє військо, яке захищає від вірусів. Що стане з організмом, коли потрапить вірус ВІЛ? Як захиститися від нього? Як ви зрозуміли, ми сьогодні будемо говорити про імунітет,  ВІЛ і СНІД.

 

 

 

 

 

 

 

 Вправа «Інтерв’ю»

Описание: christmas_tree

Що ви знаєте про  імунодефіцит? 

Що ви чули про захворювання на ВІЛ, СНІД?

Відповіді учнів.

   Очікування.

Наближаються Новорічні свята. А що за свято без ялинки? Ялинка - символ вічності, довголіття і безсмертя; символом домашнього затишку, символом благополуччя та щастя. На передодні цих свят хочеться налаштуватися на гарний настрій і я пропоную вам на ялинкових іграшках висловити свої особисті очікування від сьогоднішнього заняття. Озвучте свої очікування, а потім по черзі прикріпіть їх на ялинку.

  • Про що можна сказати, дивлячись на наші очікування?

 

 

III. Вивчення нового матеріалу

  1. Інформаційне повідомлення.

Бактерії й віруси можуть передаватися від хворої людини до здорової  і заражати її. Такий процес називають інфікуванням. Інфекція в перекладі з латинської мови означає «отруювати», «заражати». Бактерії та віруси називають «інфекційними агентами».

Віруси й бактерії можуть передаватися через повітря, при користуванні спільним посудом, при тісному контакті між людьми та багатьма іншими способами.

Коли хворих людей стає багато, починається епідемія. Її можна зупинити, зменшивши можливість контакту хворих та здорових людей.

Навколо нас у повітрі, воді, ґрунті, на поверхні предметів перебувають мільярди бактерій та вірусів. Але наш організм уміє від них захищатися. У нас є спеціальний захист — імунна система.

Слово імунітет перекладається з латинської мови як «звільнення». Імунна система звільняє нас від непрошених гостей, суворо розправляється з ними.

Але армії бактерій із шкідливими звичками. Вони знижують наш імунний захист. Крім того, є вірус який сам проникає, в імунну систему й руйнує її. Такий вірус назвали вірусом імунодефіциту людини (скорочено ВІЛ). Дефіцит — нестача чого-небудь. У цьому разі це нестача захисних сил організму. Лікарі називають такий стан синдромом набутого імунодефіциту (скорочено СНІД).

Давайте з вами згадаємо, що означає кожне слово в абревіатурах ВІЛ і СНІД. (Кожну  букву абревіатури «ВІЛ», «СНІД» прописую на дошці в стовпчик)

 В – вірус   (збудник інфекційних хвороб, уражає клітини)

 І – імунодефіциту ( відсутність імунної реакції організму )

Л – людини ( може бути тільки у людини )

 С – синдром (низка симптомів, що вказують на хворобу)

Н – набутого (не спадкового, а здобутого в процесі життя)

 І -  імунного (стосується імунної системи)

Д – дефіциту (відсутність або нестача захисних сил організму )

  1. Робота в групах.
  •  Вам потрібно ознайомитися з даною інформацією,  уважно прочитати, обговорити її в своїй групі. Опрацювавши інформацію, розповісти з точки зору істориків, статистів, дослідників та лікарів.

1 група – історія виникнення ВІЛ

2 група – статистичні дані

3 група – СНІД і наркоманія

4 група – толерантне ставлення до ВІЛ – інфікованих

 

  • Про що нове ви дізналися?
  • Чи була ця інформація для вас корисною?

 

Трохи історії.

Перші випадки захворювання на СНІД були виявлені у 1981 році у Франції. Спочатку хвороба видавалася дуже загадковою. Але через два роки було віднайдено вірус, який викликає це захворювання. Вірус існує тільки в організмі людини і тому називається - вірус імунодефіциту людини. Цей вірус поступово знешкоджує захисну (імунну) систему організму. Це такі клітини у нашому організмі, які знешкоджують будь-яку інфекцію. У разі, коли вірус імунодефіциту розмножується у великій кількості, знешкоджує клітини-захисники і організм людини не спроможний вести боротьбу з різними інфекціями, які йому загрожують. Людина хворіє на СНІД - у неї розвивається синдром набутого імунного дефіциту.

Симптоми СНІДу: зменшення маси тіла на 10% і більше протягом місяця без причини; лихоманка тривалістю більше як місяць.

Незначні симптоми: постійний кашель більш, як місяць; грибкові ураження порожнини рота і глотки; збільшення лімфовузлів відразу у кількох місцях.

Вчені всього світу працюють над ліками проти  ВІЛ/СНІДу. Вже створено ефективні ліки, які на тривалий час гальмують розвиток цієї страшної хвороби. Людство сподівається у недалекому майбутньому її на завжди.

 

«Статистичні дані»

СНІД - підступна хвороба. Протягом кількох років вона може перебувати в інфікованого в прихованому стані; він може не знати про те, що заражений, але бути активним розповсюджувачем інфекції. У 1985 році було встановлено, що вірус Сніду не обмежує свою руйнівну роботу імунної системи людини. Вірус атакує мозкові клітини напряму. Він може жити і розмножуватися в клітинах головного мозку і спинно-мозкової рідини, викликаючи атрофію (руйнування) мозку.

Щодня у світі інфікується ВІЛ більше 16 000 осіб. На жаль, за темпами розвитку епідемії Укра­їна посідає провідне місце в Східній Європі. Що­місяця в Україні реєструється понад тисячі нових випадків ВІЛ-інфекції.

Якщо у розвинених країнах ВІЛ-позитивні живуть 8-12років, то в Україні -5-7. Учені попереджають, що якщо цю катастрофу не зупинити, то до 2015 року матимемо до 2млн. хворих на СНІД.

У 1988році 1 грудня названо Всесвітнім днем боротьби зі СНІДом.

У квітні 2011р. офіційно зареєстровано нових випадків ВІЛ-інфікованих – 1.838 дорослих з них дітей-323, СНІД-783 з них дітей 7, кількість померлих на СНІД- 312 дорослих та 1 дитина.

 

СНІД і наркоманія

Як свідчить статистика, в країні  йде невпинний процес поширення наркоманії серед неповнолітніх і розповсюдження СНІДу. З початку 90-х років в Україні число наркозалежних щорічно збільшується на 10-12%, з цього числа на дорослих приходиться тільки 27%, тоді як на підлітків – 60%, а на дітей у віці від 11 до 14 років – 13%.

  Більшість хворих – це наркомани, які заражаються ВІЛ через шприци і самі допомагають вірусу розповсюджуватися. Часто при введенні наркотику одним шприцом користується декілька наркоманів, які можуть мати в крові ВІЛ або хворіють на СНІД. Від хворої, людини до здорової він передаєть­ся при контакті з кров'ю. Більшість наркоманів не знають про таку небезпеку. Тому вони хворіють на СНІД. У більшості наркоманів існують проблеми з житлом, роботою (її відсутність), а відповідно з грошима і законом. ВІЛ – інфікування стає для них ще однією проблемою.

Покинуті наркоманами шприци є небезпекою для людей. Ними можна випадково вколотися, граючись в піску або гуляючи парком. Якщо це трапилось, негайно звернутися потрібно до лікаря. Якщо ввести противірусну вакцину в організм людини в перші години зараження, вона може не захворіти на СНІД.

 

Толерантне ставлення до ВІЛ – інфікованих

Толерантність – здатність поважати право іншої людини на власне, відмінне від твого. Це ключове слово, яке має бути в ставленні до інфікованих та хворих.

ВІЛ-інфікований чи хворий на СНІД – це, насамперед, людина, наділена такими ж почуттями, бажаннями, надіями, як і ми всі. Не нам бути суддями тим, хто став інфікованим ВІЛ.

Перша і основна допомога таким людям полягає в психологічній підтримці, розумінні та переконанні, близьких і рідних, їхнього піклування.

Як правило. Люди, дізнавшись, що вони – інфіковані ВІЛ, відчувають потребу поділитися з кимсь своїми переживаннями, знайти розуміння та дружнє плече, відчути себе не самотніми у боротьбі з цією недугою.

Носієм ВІЛ може стати і дитина, що народилась від ВІЛ інфікованої матері. Хтось може постраждати через недбалість медиків. Тож слід пам’ятати, що кожна людина може інфікуватися цим вірусом.

Якщо ж людина дізналася, що вона ВІЛ-інфікована, вона повинна сприймати себе такою, якою вона є. Не шукати винних у своєму зараженні. Краще звернутися до лікаря, щоб він порекомендував як діяти далі.

 

3.  Руханка «Австралійський дощ»

Учні стають у коло і повторюють за  тренером рухи. Тренер супроводжує рухи словами.

Над австралійською пустелею  здійнявся вітер (потирають долоней)

Впали перші краплі дощу (клацають пальцями)

Дощ посилюється  (плескають долонями по грудях)

Почалась справжня злива (плескають долонями по стегнах)

Здійнялась буря (тупають ногами)...

Але що це? Буря стихає  (плескають долонями по стегнах)

Дощ стихає (плескають долонями по грудях)

Рідкі краплі падають на землю (клацають пальцями)

Тихий шелест вітру (потирають долоней)

Над австралійською пустелею виглянуло сонце (піднімають руки)

 

4. Перегляд фільму

А зараз я вам пропоную переглянути фільм і дати відповіді на запитання

  • Що таке ВІЛ та СНІД?
  • Як передається ВІЛ?
  • Чи можемо ми заразитися на ВІЛ у повсякденному житті?

Після перегляду фільму дають відповіді на запитання.

5.Вправа «Інформаційні колажі»

А для подальшої роботи вам потрібно об’єднатися в три групи (за кольором геометричних фігур), які будуть виконувати такі завдання: в конверті знаходяться малюнки, вам потрібно створити колажі:

1 група – ВІЛ передається, тобто який вид діяльності несе загрозу інфікування;

2 група – ВІЛ не передається

3 група – Твій вибір, тобто ЗСЖ

Після того, як ви закінчите колажі, спікери повинні презентувати роботу групи.

  • Який висновок можна зробити після виконання цієї роботи?

Описание: IMGP0038Описание: IMGP0037

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Вправа «Ситуація»
  • Уявіть собі, ви дізналися, що ваш товариш хворий на ВІЛ. Щоб ви зробили?
  • Ви випадково дізналися, що в перукарні, в якій ви стрижетеся, отримують послуги ВІЛ-інфіковані люди. Як ви повинні діяти, щоб захистити себе від ВІЛ-інфікування?
  • Оксана (14 років) нещодавно дізналася, що у неї ВІЛ-інфекція, і відчула гостру потребу сказати комусь про це. Вона розповіла своїй подрузі. Але у відповідь почула: «Мені шкода, але я нічим не можу тобі допомогти». Коли наступного дня Оксана прийшла до школи, усі вже знали про це і перешіптувалися за її спиною.

 

  1. Описание: 17Створення плаката «Серце друга»

Учні на стікерах записують, що вони могли б зробити, щоб допомогти Оксані та Олексію і прикріплюють їх на плакат.

 

 

 

IV. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Мозковий штурм
  • Що відбувається в організмі людини, коли вона стає ВІЛ-інфікованою?
  • Яких правил поведінки необхідно дотримуватись, щоб захистити себе від ВІЛ?
  • Як пов’язані вживання наркотиків і ВІЛ?
  1. Вправа «Очікувані результати»

   Ось і закінчилося заняття, ви можете зараз підійти до ялинки і перемістити на нижню частину плакату свої іграшки, якщо ваші очікування не здійснились.

 

V. Підсумок теми

Вправа «Зворотній зв’язок»

  1. Що цікавого ви дізналися?
  2. Чи можете ви поділитися цією інформацією зі своїми однолітками?
  1. Який висновок можна зробити?

 VІ. Домашнє завдання

  1. Прочитати матеріал підручника, п. 14 ст.79-85
  2. Дати відповіді на запитання ст..85
  3. Скласти  «Абетку безпеки» намалювавши або написавши, як потрібно захистити себе від ВІЛ.

 

Вчитель. Життя ставатиме краще, а ви будете сильніші, здоровіші, якщо вестимете здоровий спосіб життя.

 

Вхід на сайт
Пошук


Copyright MyCorp © 2024
uCoz